Schoenenjacht 2019

Goed nieuws! We hebben een veilig alternatief bedacht om ook de avondvierdaagse niet ongemerkt aan ons voorbij te laten gaan. We organiseren een activiteit waar iedereen op een moment naar eigen keuze aan kan deelnemen. Het is geen officieel evenement. We hebben geen vaste routes uitgezet en we delen geen medailles uit, dus het is niet nodig om je in te schrijven. Deelname is gratis en op eigen initiatief.

Wat houdt de activiteit in?

We hebben een alternatief bedacht dat geïnspireerd is op de berenjacht een paar weken geleden. In de week van 8 tot en met 12 juni gaan we op schoenenjacht! Wij roepen de mensen in Krimpen aan de Lek op om een schoen voor de ramen te plaatsen. Hoewel dit een echte schoen zou kunnen zijn, in verschillende vormen en maten, is het ook mogelijk om creatief te zijn en er zelf één in elkaar te knutselen. Het is vervolgens de bedoeling dat de kinderen op zoek gaan naar deze schoenen voor de ramen. De kinderen kunnen de gevonden schoenen afstrepen op een ‘afstreepkaart’ of een bingokaart invullen. Beide kaarten zijn te downloaden via de website van Stichting Krak (zie onderaan).

De kinderen, maar uiteraard ook volwassenen kunnen in de week van 8 tot en met 12 juni op ‘jacht’ gaan en zelf een route door het dorp kiezen om te kijken hoeveel schoenen zij kunnen vinden. Dit kan in één keer of verspreid of meerdere dagen en zo vaak als ze willen, mits ze daarbij voldoende afstand kunnen houden en drukte vermijden. We vragen iedereen om de richtlijnen van het RIVM in acht te nemen.

Maar er is nog meer! Gedurende de week zullen we via Facebook nog verschillende uitdagingen delen waaraan iedereen kan deelnemen. Ondanks dat we geen medailles uitdelen, is het wel mogelijk om een wandeldiploma aan te vragen. Tijdens de week zelf geven we nog aan hoe je dit kan doen. Dus, om een lang verhaal kort te maken: haal je schoenen maar alvast uit de kast en of je ze nu aantrek of voor het raam plaatst, we hopen er een leuke week van te maken!

Klik op één van de onderstaande links om het document te openen:

Afstreepkaart

Bingokaart